Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?

Wat ons/mij vandaag toch gebeurt is?
(1 online) (1) Gast
Ga naar onderkantPagina: 12
ONDERWERP: Wat ons/mij vandaag toch gebeurt is?
stem uitslag: Geen stem Stem +00
Wat ons/mij vandaag toch gebeurt is? 10 Jaren, 8 Maanden geleden Karma: 0
Vandaag was ik lekker vroeg uit de veren om een gedeelte van de vuurtorensreeks te doen en onderweg naar de eerste vuurtoren op Breskens gebeurde het navolgende.

Een aantal kilometers voor de Westerschelde tunnel ging ik naast een rotonde staan om even wat te corrigeren op mijn pokkepcen zag in mijn ooghoek dat een donkerblauwe opel-station de richting op ging als ik zou doen naar de tunnel. Even later ging ik weer verder via de rotonde richting de tunnel en even later zag ik die zelfde opel op een parkeerplaats langs de weg staan en dat deed mij al iets vermoeden.
In mijn achteruitkijkspiegel zag ik dat die opel achter mij de weg weer opdook en netjes achter mij bleef rijden (deze auto viel mij ook al op door een linker koplamp die te hoog afgesteld stond) tot de tolpoort waar ik moest stoppen om een kaartje te kopen. Toen ik weer verder wilde rijden zag ik het hele opeltje niet meer en vond dat best wel vreemd.
Even later in de tunnel zag ik dat het opeltje weer achter mij reed (zag ik aan die koplamp) maar nu reed er wel een andere auto tussen.
Nadat de tunnel verlaten was en een aantal kilometers verder zag ik op een viaduct een politie auto staan wat mij al een raar gevoel gaf en even later kwam er een andere politieauto via een oprit voor me rijden. In mijn achtruitkijkspiegel zag ik dat er nog een politieauto en die verhipte opel achter mij reden,,,, euhhhh zou dat voor mij zijn?????? nee toch?
Het antwoord kreeg ik direct al want de politieauto voor me gaf al een stopteken en verminderde al vaart (gewoon op de rijbaan) en werd op deze manier tot stoppen gemaant.
Heb een nette opvoeding gehad en deed netjes mijn gordel af en deed de deur open om uit te stappen en de heren agent een hand te geven en mezelf voor te stellen, dat vonden de jongens geen goed idee want er werd alleen gezegt "ga naast de auto staan en de handen op het dak" en als teken dat het menens was werden hielden die jongens de handen dicht bij hun wapens.
Daar sta je dan als klein kereltje met een dozijn agenten om je heen, één agent vatte mij letterlijk in de kraag en vertelde dat hij me maar op deze manier vast ging houden tot zijn collega's klaar waren.
Er werd gevraagt of ik mijn papieren bij me had en antwoorde ja in mijn kontzak in mijn portomonee en moest het corrigeren want hij lag op de bijrijders stoel want ik had net de tol betaald voor de tunnel.
In een paar minuten werd de hele auto onderzocht inklusief de kofferbak en onder de stoelen, zelfs mijn cachemuts die op de achterbank lag die werd binnenstebuiten gekeerd.
Nadat het teken "veilig" gegeven was werdt ik losgelaten en mocht ik de auto weer los laten om me even om te draaien naar de brave borst die me de hele tijd vast hield zodat ik kon vragen wat er aan de hand was. Ondertussen was er een touringcar bezig zich een weg te banen door de berm want wij stonden immers nog steeds op de weg en de mensen erin stonden met hun neus tegen de ramen te kijken wat er allemaal loos was.
Nu kon ik eindelijk eens vragen wat er hand was want ik was toch wel een lichterlijk nieuwsgierig geworden maar hun doen en laten. Het antwoord was niet echt duidelijk dus de vraagtekens zullen hierover wel blijven bestaan.

Zo zie je maar dar een ritje naar een cache niet altijd saai hoeft te zijn.

Gr Harrie

harrieklomp
Administrator
Bedankjes gegeven: 1
Bedankjes ontvangen: 7
graph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Trots lid van de Nederlandse Terracachers.

Bedankt
Re: Wat ons/mij vandaag toch gebeurt is? 10 Jaren, 8 Maanden geleden Karma: 0
eens een boefje altijd een boefje :lol

groetjes van een agent :beer:
survey adjo
Administrator
Bedankjes gegeven: 2
Bedankjes ontvangen: 5
graphgraph
International&nbsp; Terracachers <br /><br />Found&nbsp; TerraCaches in: Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, France, Germany, Italy, Liechtenstein, Luxembourg, Netherlands, Poland, Sweden, Switzerland

Bedankt
Och ja het is van alle tijden. Eind jaren 70 heeft het Cairnteam iets vergelijkbaars meegemaakt. In Hoek van Holland telkens een raar Dafje opvallend voor en achter de Cairnbolide, een keertje ook tegemoetkomend. Dafje achter ons op de snelweg naar Rotterdam. En bij Rotterdam werden we onverhoeds kleimgereden door vijf of zes politieauto's plus het Dafje. Bolide doorzocht en een grote waffel toe. Dit ondanks onze bekende wellevende opstelling. Vooral de mededeling dat we dat Dafje steeds in HoekvH. zagen werd minder gewaardeerd.

gr
Senior Boarder
Bedankjes gegeven: 0
Bedankjes ontvangen: 0
graphgraph

Bedankt
Misschien moet je jezelf de volgende keer eerst scheren voor je gaat cachen. Dan ziet je er wat betrouwbaarder uit. Heb je nog uitleg moeten geven over die grote GSM die op de bijrijdersstoel lag?

Wij zijn in onze Haagse tijd een keer midden in de nacht (3:30 am)door een flinke en gewapende politiemacht van ons bed gelicht. Ze waren op zoek naar een meneer met een moeilijke naam en die zou bij ons zijn. We kregen zelfs begeleiding toen we naar de WC moesten. Het hele huis werd overhoop gehaald. Ook de plekken waar je niet een volwassen persoon kan verstoppen. Uiteraard was die meneer niet in ons huis (wat wij ze bij aanvang al vertelden). Achteraf, nadat de politie weer verdwenen was, bleek dat die meneer onze bovenbuurman was die wij alleen van voornaam kende. Een aardige vent. De politie had dus duidelijk moeite gehad de huisnummers 119 en 121 van elkaar te onderscheiden. Dat leren ze blijkbaar niet op de politieschool.

Op een excuus zitten we nog te wachten, net als de oplossing van de inbraak in datzelfde Haagse huis.

tot cache,
team Wij Drie :betuwe:
Wij Drie
Administrator
Bedankjes ontvangen: 0
graphgraph
&nbsp; <br /><br />Trots lid van de Bond der Betuwecachers.

Bedankt
Schatzoeken niet "ongevaarlijk"....... 10 Jaren, 1 Maand geleden Karma: -1
Gisteren op zoek naar een micro. Ik gedraag me "verdacht" voor voorbij rijdende auto's, fietsers en wandelaars. Er heeft dus iemand de politie gebeld. Na een grondige inspectie van de omgeving komt na ruim een kwartier inderdaad de politie opdraven in een busje. "Wat zijn wij aan het doen meneer?" Aan het schatzoeken. Geprobeerd uit te leggen hoe het spel werkt, maar de woordvoerende agent zegt: "Ik vind het een raar verhaal". Ik pas namelijk uitstekend in het dader profiel...... en daarom blijft de ene agent uiterst wantrouwig.
Wat is er aan de hand heb ik gevraagd. De auto zou gestolen zijn...... Pardon?
Na mijn papieren gecontroleerd te hebben en meerdere keren verteld te hebben dat de auto NIET van mij is (bewezen met de autopapieren), maar dat ik hem van iemand geleend heb, omdat ik zelf geen auto heb, komen ze er achter dat alles goed is. Ik heb immers niets te verbergen. De andere agent is eigenlijk wel nieuwsgierig naar het "spel" en ik leg hem dat uit. De nog steeds een beetje wantrouwige agent wil als laatste nog wel even in de kofferbak kijken. Nou dat mag. Vist u? Nee, ik vis nooit en de stoeltjes zijn van de eigenaar van de auto en die heeft de auto van de vakantie nog niet opgeruimd. ALLE spullen in de auto zijn NIET van mij!

Op het moment is het uitermate vervelend, maar aan de andere kant is het wel prettig dat de politie zo alert reageerd. Ik vind het een beetje vervelend dat ze je met een "smoesje" (auto is gestolen) het busje in lokken.
gensnet
Expert Boarder
Bedankjes ontvangen: 1
graphgraph

Bedankt
Re: Wat ons/mij vandaag toch gebeurt is? 10 Jaren geleden Karma: 0
Nou nou, Gisteravond was ik een paar straten verder van huis op weg naar het ziekenhuis (blinde darm van het vrouwtje was verwijderd) en kwam op een kruising hardhandig in aanraking met zo'n grote 4X4 bak van het merk SsangYong. Het was donker en na het uitstappen bleek die brave borst de buurman van 2 huizen verder te zijn :crybaby:

De auto is weliswaar 5 jaar oud maar men adviseerde mij om hem all-risk te verzekeren en ben heeeel blij dat ik dat gedaan heb want dit ongevalletje was helaas mijn schuld want de buurman kwam van rechts.

Morgen hebben we dus 2 schades extra op de zaak :roll:

En het goede nieuws is dat ik vandaag mijn vrouwtje uit het ziekenhuis heb mogen halen om thuis verder te herstellen van de operatie

harrieklomp
Administrator
Bedankjes gegeven: 1
Bedankjes ontvangen: 7
graph
Trots lid van de Nederlandse Terracachers.

Bedankt
Ga naar bovenkantPagina: 12
Moderators: harrieklomp, Lein, survey adjo
TerraCaching en het TerraCaching logo zijn eigendom en copyright van TerraCaching, LLC en worden gebruikt met toestemming.