Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?

Cachen en een Linux computer 2
(1 online) (1) Gast
Ga naar onderkantPagina: 1
ONDERWERP: Cachen en een Linux computer 2
stem uitslag: Geen stem Stem +00
Cachen en een Linux computer 2 8 Jaren, 2 Maanden geleden Karma: 0
Na een hele tijd weer windows gebruikt te hebben en een andere laptop is het toch weer gaan kriebelen om weer met Linux te gaan werken.

Via een advies van een oosterbuur werd er voor Ubuntu gekozen en is een op een debian gebaseerd systeem.
Na de instalatie werkte nagenoeg alles en met een beetje rommelen werkte ook alles wat nodig is. Helaas kan ik tot nu toe geen 3D ondersteuning vinden voor mijn videokaart en zal het zonder Google-earth moeten stellen maar dat is geen probleem.

Natuurlijk wil ik ook met GSAK en oziexplorer werken en heb daarom (tijdelijk) een virtuele windows XP geinstaleerd om toch mijn cache behoeften bot te kunnen vieren.

Als eerste ben ik op zoek gegaan voor een vervanger voor oziexplorer en heb die gevonden in Qlandkarte GTen werkt na een dagje proberen met Garmin kaarten en met OSM.
Het schijnt dat men ook ozi kaarten kan gebruiken maar daar schijn je wel wat moeite voor te moeten doen om die om te zetten.

Voor GSAK dacht ik iets gevonden te hebben maar het is een stuk minder dan GSAK en zal verder zoeken.

Als iemand betere ervaringen of adviezen heeft hpor ik het graag en als je een vraag hebt kun je die hier gewoon stellen en ik zal hem proberen te beantwoorden.

GR Harrie
harrieklomp
Administrator
Bedankjes gegeven: 1
Bedankjes ontvangen: 7
graph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Trots lid van de Nederlandse Terracachers.

Bedankt
Ga naar bovenkantPagina: 1
Moderators: harrieklomp, Lein, survey adjo
TerraCaching en het TerraCaching logo zijn eigendom en copyright van TerraCaching, LLC en worden gebruikt met toestemming.